2009年4月23日

關於暗戀的歌, Janet Jackson- With u.



無意間聽到, 很喜歡這種R&B的情歌。這首歌旋律很慢, 很安靜, 有種很神秘的感覺, Janet Jackson 的嗓音放很軟, 仔細看了歌詞, 意境很適合旋律。

這首歌收錄於Janet Jackson-20 Y.O 這張專輯。講一個有男友的女生, 無意間喜歡上了另外一個男孩, 但只能偷偷喜歡, so, 在他寂寞的時候他一個人唱了這首歌, 來表達對男生的愛戀。

listen:
Janet Jackson- With U


Janet Jackson- With U

Strangely I feel a connection with you babe
莫名地, 覺得與你有聯繫
Oddly enough I crave for it to remain purely
奇妙地, 我渴望這感覺能保持純潔
More authentic than I've been used to
比我一直以來經歷的更加真實
Surely this can't be something that's taboo cause you
當然, 這一切因為你而變的百無禁忌

Got it like I like it and I feel the need to say
如我喜歡這份感覺一樣地得到它, 而我必須要說
Baby it's forever and I really mean to
baby, 這是永遠的, 而且我很認真
Make you feel as special as I see you baby
不計一切讓你覺得特別, 就如同我見到你一樣
Never have I ever been around someone
我從未如此喜歡某人, 願意一直圍繞在他身邊
Who makes life so free and life so fun
讓生命如此自由有趣的人
And as crazy as it may sound, I ain't joking baby
可能聽起來很瘋狂, 但我並不是開玩笑, baby

Cause when I'm in those arms of yours
I'm so gone
當我躺在你的臂彎, 我是如此為你著迷
The things I like
Can't tell me it's not right
我喜歡的東西不能告訴我它是對的
When I'm with you
和你在一起的時候
I lose myself and no one
Can make me do
What I can't wait to do when I'm with you
我迷失了自我, 當我和你在一起的時候沒有人可以讓我放手去做我迫不及待想做的事情
Really I get inspired off you baby
我真的受你感召
Truly I feel alive from you
因為你, 讓我有活著的感覺
And you're the only
No one else can duplicate you
你是獨一無二的, 沒有人可以取代你
I'd leave the one I have I know
我離開了我熟悉的那個人
It's sad but damn you
我很傷心, 都是因為你的錯

Got it like I like it and I feel the need
To say baby it's forever and I really mean to
Make you feel as special as I see you baby
Never have I been around someone
Who makes life so free and life so fun
And as crazy as it may sound I ain't joking baby

Cause when I'm in those arms of yours
I'm so gone
The things I like
Can't tell me it's not right
When I'm with you
I lose myself and no one
Can make me do
What I can't wait to do when I'm with you

The times that we've shared together
Are some of the best times of my life
我們一起分享的時光是我生命中某些最棒的部分
I wish you were the one
I could be with forever
希望你是我永遠在一起的那個人

Cause when I'm with you
I don't want tomorrow to come
當我跟你在一起, 我希望明天不要到來
And if I had my way
I'd spend every day and night in your arms
如果我有辦法, 我會每日每夜徜徉於你的臂彎
So let me lay here
And feel what happiness feels like
讓我躺在這, 並感受這份幸福
And wish for it to last because
Tomorrow it's back to real life
希望幸福能持續下去, 因為明天得回到現實
Until then
I'll just keep dreaming
到了那時候, 我就只能繼續作夢

Cause when I'm in those arms of yours
I'm so gone
The things I like
Can't tell me it's not right
When I'm with you
I lose myself and no one
Can make me do
What I can't wait to do when I'm with you


vocabularies:
crave 渴望
authentic 可信的, 真實的
oddly 奇妙, 古怪
taboo 禁止, 禁忌
I'm so gone. 我已墜入愛河 so gone=fall in love
I have my way. 我有辦法

3 則留言:

  1. 還真是聽歌學英文
    我好像看到空英的某一篇文章哦

    回覆刪除
  2. 哪篇哪篇
    你快點把網誌搬來blogspot啦
    順便follow我的blog XD

    回覆刪除
  3. 好好好
    我有在考慮
    不過我最近兩週在期末考
    昨天那科考的不是很理想
    基本上心情沒有很好

    不過下星期二之後我就自由了
    也就是說也可以開始寫論文了

    我就算沒用blogspot也會定時來關心你
    放心

    回覆刪除